Recursos i activitats de robòtica per treballar a les aules

La Robòtica en el camp de l’educació des del seu ús com a entrenament del pensament computacional fins a la generació de vocacions tecnològiques entre els nois i noies. La implementació de la robòtica educativa és un joc amb tecnologia o pot tenir molts avantatges des de la motivació de l’alumnat fins a l’entrenament de la perseverança ? Com treballem per evitar la bretxa digital entre les escoles que poden incorporar la robòtica dins les aules i les que no ?

Carles Soler (Fundació Educabot), Marta Peracaula (PECOFIM), Santi Fuentemilla (IAAC) – Experimentació amb materials, eines i robots educatius. Francesc Rambla (Responsable de bitbot - Secretaria de Telecomunicacions, Ciberseguretat i Societat Digital.) Judit Lorita (Directora del CRP de Ciutat Vella), modera: Nina Coll (Citilab)

Enginyer de Telecomunicació (UPC) i MBA (ESADE). Director de Casiopea Robotics, President de la Fundació educaBOT, col.laborador docent a la UPF i la UOC. Coordinador del grup de Robòtica de la Comissió Indústria 4.0
 Doctora en Ciències Físiques i professora de la Universitat de Girona. Membre de l'Institut de Recerca Educativa de la mateixa Universitat. Ha estat investigadora a la UB i a la University of Calgary (Canadà). Es dedica activament a la recerca en educació STEAM i la seva relació amb el Pensament Computacional. Actualment dins el grup de recerca UdiGitalEdu

Màster d'Arquitectura per la URL-La Salle especialista en Disseny i Construcció Arquitectònica. Diploma de Fab Academy a FabLab BCN. Doctorant en Processos de Fabricació Digital a l'EGA UPC. co-creador i coordinador actual del projecte POPUPLAB (Mobile FabLab)
El Francesc Rambla és enginyer tècnic de telecomunicació. Ha treballat més de vint anys com a consultor en l’àmbit de les tecnologies de la informació i les comunicacions, activitat que ha compaginat amb la docència. Des de l’any 2005, treballa a la Generalitat de Catalunya en projectes relacionats amb el desenvolupament de les competències digitals, l'impuls del programari lliure a l'administració pública i la promoció de les vocacions tecnològiques. 

Mestra d'educació primària i educadora social. Directora del CRP Servei educatiu de ciutat vella. Mestra perfil estructural TAC a l'escola. Disseny d'activitats que afavoreixin metodologies inclusives que permetin la col·laboració i la cooperació amb l'ús de recursos tecnològics.


Mestra d'Educació Primària amb l'especialitat TAC. Màster d'Educació i TIC a la UOC, com a  dissenyadora tecno-pedagògica. Tècnica en Innovació Educativa al Citilab de Cornellà de Llobregat-projecte Edutec